Op 31 mei traden we op in woonzorgcentrum Steenvoorde in Rijswijk. Het was nogal warm en er stonden niet al te veel stoelen in de zaal, dus we dachten: ja, de bewoners gaan lekker naar buiten natuurlijk. Echter: de zaal liep vol! Er werden stoelen bijgezet en de lege rijen waren voor de rolstoelen. Na wat passen en meten en strenge instructies van onze dirigent Michel vonden we allemaal een plek op of voor het podium. Er stonden zelfs alten en sopranen op de treden naar het podium, die mochten dus geen danspasjes maken.

Het zingen ging lekker, en waar het even fout ging redde onze onvolprezen pianiste Alina de zaak. Het publiek genoot zichtbaar en hoorbaar. Michel was op dreef met zijn introducties, hij zorgde zoals altijd voor een gezellige sfeer waarin mensen durfden roepen: Parijs! California! Het Dorp! We kregen welgemeend applaus en complimenten. We hebben ons letterlijk in het zweet gezongen, maar konden na afloop tevreden naar huis.
(foto Wout van Buren, tekst Catrien Mesman)
